Projekt „Kobiety przyszłości” realizowany jest przez Akademię Zdrowia Izabela Łajs w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
Wartość projektu: 897 758,75 zł
Dofinansowanie projektu: 852 870,81 zł
Okres realizacji projektu: od 01.09.2025 r. do 31.01.2027 r.
Zasięg projektu: województwo świętokrzyskie
www.mapadotacji.gov.pl
Celem projektu jest promowanie aktywności zawodowej kobiet oraz zmniejszenie segregacji na rynku pracy ze względu na płeć i szkolenia 60 kobiet w wieku aktywności zawodowej, pozostające bez pracy sprawujących opiekę nad dzieckiem do lat 7 lub osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, powracających na rynek pracy po zakończonym okresie sprawowania opieki, w tym 33 kobiety zamieszkujące obszary wiejskie z powiatów: kieleckiego, opatowskiego, ostrowieckiego, sandomierskiego oraz kobiety zamieszkujące tereny miejskie ww. powiatów oraz miasta Kielce poprzez realizacje kompleksowego oraz zindywidualizowanego planu działania w okresie 01.09.2025 r. – 30.01.2027 r. Podejmowane w projekcie działania przyczynią się do realizacji celu szczegółowego działania FESW.10.05 poprzez zwiększenie trwałego udziału kobiet na rynku pracy, rozwoju ich kariery zawodowej, ograniczenia segregacji na rynku pracy,zwiększenia równości płci w obszarze kształcenia i szkolenia, przeciwdziałania stereotypom kobiet oraz propagowania godzenia pracy i życia osobistego poprzez dostęp do opieki nad dziećmi i osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Projekt zgodny z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE C 326 z 26.10.2012, str. 391) oraz Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn.zm.).
Grupa docelowa projektu:
Projekt jest skierowany do kobiet z obszaru województwa świętokrzyskiego, które – jako osoby fizyczne – zamieszkują, uczą się lub pracują na terenie województwa świętokrzyskiego.
Wsparciem zostanie objętych 60 kobiet w wieku aktywności zawodowej, które:
– pozostają bez zatrudnienia, oraz
– sprawują opiekę nad dzieckiem do ukończenia 7. roku życia lub opiekują się osobą wymagającą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, oraz
– powracają na rynek pracy po zakończonym okresie sprawowania opieki.
W projekcie szczególny nacisk kładziemy na dotarcie do kobiet znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy. W ramach grupy 60 uczestniczek przewidujemy, że co najmniej 33 kobiety (55%) będą zamieszkiwać tereny wiejskie położone na obszarze powiatów:
– kieleckiego,
– opatowskiego,
– ostrowieckiego,
– sandomierskiego.
Do udziału w projekcie uprawnione są również kobiety zamieszkujące tereny miejskie tych powiatów oraz miasto Kielce, zgodnie z zasadą określenia miejsca zamieszkania w Kodeksie Cywilnym.
REZULTATY PROJEKTU:
Liczba osób, które podniosły poziom wiedzy w zakresie równości kobiet i mężczyzn dzięki wsparciu w programie – 54 Liczba osób znajdujących się w lepszej sytuacji na rynku pracy po opuszczeniu programy – 24 Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 6
ZAKRES I ORGANIZACJA WSPARCIA
W ramach realizacji projektu zaplanowano dla Grupy docelowej następujące formy wsparcia:
INDYWIDUALNA, KOMPLEKSOWA ŚCIEŻKA WSPARCIA (IPD) DLA UCZESTNICZEK PROJEKTU
W ramach projektu każda z 60 uczestniczek otrzyma indywidualną, kompleksową ścieżkę wsparcia (IPD), przygotowaną na podstawie szczegółowej diagnozy sytuacji zawodowej i społecznej. Celem działania jest stworzenie dostosowanej do potrzeb uczestniczki drogi powrotu na rynek pracy.
Zakres i forma wsparcia
8 godzin wsparcia indywidualnego na osobę, obejmującego:
2 spotkania z psychologiem/psycholożką (2 × 2 godz.),
2 spotkania z doradcą/doradczynią zawodową (2 × 2 godz.).
Wsparcie prowadzone jest indywidualnie, z pełnym dostosowaniem do sytuacji, kompetencji i potrzeb uczestniczki, w tym potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Etapy tworzenia i realizacji IPD
Diagnoza sytuacji zawodowej i społecznej
Analiza potencjału, predyspozycji, kwalifikacji, ograniczeń zdrowotnych i społecznych oraz preferencji zawodowych.
Opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD)
IPD tworzony jest wspólnie przez uczestniczkę, psychologa i doradcę zawodowego. Określa cele, działania, narzędzia, terminy i oczekiwane rezultaty. Dokument jest podpisywany przez uczestniczkę.
Realizacja IPD
Uczestniczka korzysta z form wsparcia przewidzianych w projekcie w zadaniach 2–9. Plan może być aktualizowany w trakcie trwania projektu. W przypadku uczestniczek w wieku 18–29 lat, wsparcie poprzedzone będzie oceną umiejętności cyfrowych i – jeśli to konieczne – ich uzupełnieniem, szczególnie w obszarach związanych z zieloną gospodarką, nowoczesnym rolnictwem, usługami zdrowotnymi oraz zawodami przyszłości.
Dodatkowe wsparcie w ramach zadania:
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną dla 40% uczestniczek.
GRUPOWE PORADNICTWO ZAWODOWE
W ramach zadania każda uczestniczka weźmie udział w warsztatach rozwijających umiejętności zawodowe i kompetencje związane z poruszaniem się po rynku pracy. Celem zajęć jest zwiększenie pewności siebie, lepsze przygotowanie do poszukiwania pracy oraz rozwój umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami zawodowymi.
Cel wsparcia
– rozwój umiejętności rozwiązywania problemów zawodowych,
– zdobycie praktycznej wiedzy o rynku pracy,
– zwiększenie samodzielności w procesie poszukiwania zatrudnienia.
Organizacja i forma zajęć
– 15 godzin zajęć grupowych (3 dni × 5 godzin)
– 12 grup × 5 uczestniczek
– Zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego doradcę/trenerkę zawodową.
Zakres warsztatów
Uczestniczki zdobędą praktyczne umiejętności m.in. w obszarach:
– rozpoznanie własnego potencjału i mocnych stron,
– przygotowanie do rozmowy z pracodawcą,
– skuteczne sposoby dotarcia do pracodawców,
– formy zatrudnienia i możliwości samozatrudnienia,
– planowanie i rozwój ścieżki zawodowej.
Zajęcia wykorzystują metody pracy indywidualnej i grupowej oraz nowoczesne narzędzia multimedialne.
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną dla 40% uczestniczek,
– przerwa kawowa podczas zajęć.
WARSZTATY Z ZAKRESU WIZERUNKU BIZNESOWEGO(BLOK KOMPETENCJI MIĘKKICH)
Warsztaty mają na celu wyposażenie uczestniczek w praktyczne umiejętności budowania profesjonalnego wizerunku w życiu zawodowym oraz wzmocnienie ich poczucia własnej
wartości. Zajęcia odpowiadają na zidentyfikowane potrzeby kobiet, które często zmagają się z deficytami w zakresie kreowania własnego wizerunku na rynku pracy.
Cel wsparcia
– rozwój umiejętności związanych z prezentowaniem się w środowisku zawodowym,
– zrozumienie wpływu wizerunku na odbiór w pracy,
– poprawa pewności siebie i autoprezentacji.
Organizacja i forma zajęć
– 18 godzin zajęć grupowych (3 dni × 6 godzin),
– 12 grup × 5 uczestniczek,
Zakres tematyczny
Program obejmuje m.in.:
– efekt pierwszego wrażenia,
– komunikacja niewerbalna i znaczenie wizerunku,
– zasady dress code i ich zastosowanie,
– dobór celów wizerunkowych,
– podstawowe typy sylwetek damskich,
– kolory w biznesie i ich znaczenie.
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną dla 40% uczestniczek,
– przerwa kawowa,
– stypendium szkoleniowe,
– materiały szkoleniowe
SZKOLENIA Z ZAKRESU RÓWNOŚCI SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN (BLOK KOMPETENCJI MIĘKKICH)
Warsztaty mają na celu zwiększenie wiedzy uczestniczek w zakresie równego traktowania, identyfikowania przejawów dyskryminacji oraz skutecznego reagowania na sytuacje
naruszające prawa kobiet. Zajęcia odpowiadają na zdiagnozowane potrzeby grupy docelowej w obszarze braku wiedzy o nierównościach oraz barierach równościowych.
Cel wsparcia
– przybliżenie zasad polityki równości płci,
– rozwój umiejętności rozpoznawania stereotypów i dyskryminacji,
– wzmocnienie świadomości i poczucia sprawczości,
– przygotowanie do reagowania na naruszenia równego traktowania.
Organizacja i forma zajęć
– 8 godzin zajęć grupowych (2 dni × 4 godziny),
– 12 grup × 5 uczestniczek,
– zajęcia prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę trenerską.
Zakres tematyczny
Program obejmuje m.in.:
– podstawy polityki równości płci i kluczowe pojęcia,
– płeć społeczno-kulturową (gender) oraz jej wpływ na funkcjonowanie w społeczeństwie,
– bariery równościowe – indywidualne i społeczne,
– różnice między stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją,
– rodzaje dyskryminacji i ich konsekwencje,
– praktyczne sposoby reagowania na zachowania dyskryminacyjne.
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą wymagającą wsparcia dla 40% uczestniczek,
– przerwa kawowa,
– materiały szkoleniowe dla uczestniczek.
KURS KOMPUTEROWY (BLOK KOMPETENCJI TIK)
Szkolenie ma na celu podniesienie kluczowych kompetencji cyfrowych uczestniczek, które wpływają na ich sytuację zawodową, możliwości funkcjonowania we współczesnym
środowisku pracy oraz przeciwdziałają wykluczeniu informacyjnemu. Wsparciem objętych zostanie 6 kobiet, u których zdiagnozowano deficyty w zakresie ICT.
Cel szkolenia
– wzmocnienie kompetencji cyfrowych umożliwiających sprawne funkcjonowanie na rynku pracy,
– przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu i społecznemu,
– zwiększenie szans na podjęcie zatrudnienia.
Organizacja i forma
– średnio 40 godzin szkoleniowych,
– forma indywidualna lub grupowa,
– udział: 6 uczestniczek.
Zakres szkolenia będzie indywidualnie dopasowany do umiejętności i potrzeb każdej kobiety, na podstawie diagnozy przeprowadzonej w ramach IPD.
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną dla 40% uczestniczek,
– przerwa kawowa,
– stypendium szkoleniowe,
– materiały szkoleniowe zapewnione w całości.
WARSZTATY I KONSULTACJE DIETETYCZNE WRAZ Z TRENINGIEM PERSONALNYM
Zadanie ma na celu kształtowanie zdrowych nawyków, poprawę samopoczucia uczestniczek oraz wzmocnienie ich samooceny i poczucia własnej wartości. Zajęcia odpowiadają na potrzeby kobiet, które – zgodnie z diagnozą – wymagają wsparcia w zakresie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i właściwego odżywiania.
Cel wsparcia
– poprawa samopoczucia i zdrowia,
– wprowadzenie trwałych, zdrowych nawyków,
– zwiększenie świadomości żywieniowej,
– wzmocnienie pewności siebie.
Zakres programu
1. Warsztaty grupowe z dietetykiem
– 1 dzień × 3 godziny dla każdej z 12 grup,
– tematy: wpływ diety na zdrowie, podstawy zdrowego żywienia, budowanie właściwych nawyków,
– uczestniczki otrzymają materiały szkoleniowe.
2. Konsultacje indywidualne z dietetykiem
– 6 spotkań × 1 godzina na uczestniczkę,
– zakres:
– pomiar masy ciała, BMI, obwodów i składu ciała,
– dobór i modyfikacja indywidualnej diety,
– rekomendacje dotyczące aktywności fizycznej.
3. Aktywność fizyczna – refundacja
Zgodnie z preferencjami uczestniczek i zaleceniami dietetyka:
– dofinansowanie 3-miesięcznych karnetów sportowych (50% uczestniczek),
– refundacja drobnego sprzętu sportowego
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem do 3 lat lub osobą zależną dla 40% uczestniczek.
INDYWIDUALNE PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE – PARTNER
Indywidualne wsparcie psychologiczne ma na celu wzmocnienie odporności psychicznej, poprawę kompetencji społecznych oraz zwiększenie zdolności uczestniczek do powrotu na
rynek pracy. Obejmuje ono 60 kobiet, które – zgodnie z diagnozą – doświadczają trudności w zakresie radzenia sobie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi, niskiej samooceny oraz braku umiejętności społecznych.
Cel wsparcia
– wzrost kompetencji społecznych,
– wzmocnienie odporności psychicznej,
– poprawa poczucia własnej wartości oraz sprawczości,
– wsparcie w równoważeniu ról rodzinnych i zawodowych.
Organizacja i forma
– 6 godzin wsparcia indywidualnego na uczestniczkę (3 spotkania × 2 godziny),
– realizowane przez wykwalifikowanego psychologa/psycholożkę,
– wsparcie udzielane w całym okresie udziału uczestniczki w projekcie.
Zakres tematyczny
Tematyka wsparcia dostosowana jest do indywidualnych potrzeb i może obejmować m.in.:
– pomoc psychologiczno-motywacyjną,
– rozwiązywanie problemów osobistych,
–wzmacnianie kompetencji rodzicielskich,
— rozwój osobisty i budowanie postawy proaktywnej,
– stawianie celów i ustalanie priorytetów,
– radzenie sobie ze stresem i trudnościami życia codziennego.
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną dla 40% uczestniczek.
KURSY I SZKOLENIA PODNOSZĄCE KWALIFIKACJE/UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE
W ramach zadania Uczestniczki będą mogły skorzystać z indywidualnie dopasowanych kursów i szkoleń zawodowych, których celem jest zdobycie nowych kwalifikacji lub kompetencji zawodowych, zwiększających szansę na zatrudnienie oraz poprawę warunków pracy.
Ze wsparcia skorzysta 39 kobiet (65% grupy docelowej).
Cel wsparcia
– podniesienie, uzupełnienie lub zdobycie nowych kwalifikacji zawodowych,
– zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy,
– dostosowanie umiejętności uczestniczek do aktualnych potrzeb pracodawców,
– poprawa stabilizacji zawodowej oraz możliwości zatrudnienia.
Forma i organizacja
– średnio 60 godzin szkoleniowych,
– szkolenia indywidualne lub grupowe,
– realizowane jako usługa zlecona przez wyspecjalizowane instytucje szkoleniowe (co najmniej 2-letnie doświadczenie, wpis do RIS a od stycznia 2026 – wpis do BUR),
– zakres kursu każdej uczestniczki wynika bezpośrednio z jej Indywidualnego Planu Działania (IPD).
Charakter szkoleń
– szkolenia zawodowe mają charakter zindywidualizowany, dobierany do predyspozycji, celów zawodowych i sytuacji na lokalnym rynku pracy,
– ostateczny zestaw kursów będzie ustalony po analizie potrzeb uczestniczek i opracowaniu ich IPD.
Dodatkowe udogodnienia
– stypendium szkoleniowe,
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną dla 40% uczestniczek,
– przerwa kawowa / catering,
– ubezpieczenie NNW,
– materiały szkoleniowe dla każdej uczestniczki.
INDYWIDUALNE POŚREDNICTWO PRACY
Wsparcie w zakresie pośrednictwa pracy ma na celu zwiększenie szans na zatrudnienie 60 uczestniczek projektu poprzez pomoc w wykorzystaniu ich kompetencji, potencjału i nowo zdobytych kwalifikacji. Usługa jest w pełni indywidualna i odpowiada na zdiagnozowane potrzeby kobiet, które wymagają profesjonalnego wsparcia w poszukiwaniu pracy oraz nawiązywaniu kontaktów z pracodawcami.
Cel wsparcia
– zwiększenie skuteczności w poszukiwaniu pracy,
– pomoc w wykorzystaniu nowych kompetencji zawodowych,
– wsparcie w kontaktach z pracodawcami,
– promowanie uczestniczek (w tym kobiet z obowiązkami opiekuńczymi i osób z niepełnosprawnościami) wśród pracodawców.
Organizacja i forma
– 4 godziny indywidualnego wsparcia (2 spotkania × 2 godziny),
– prowadzone przez wykwalifikowanego pośrednika pracy,
Dodatkowe udogodnienia
– zwrot kosztów dojazdu dla 50% uczestniczek,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną dla 40% uczestniczek.

03.11.2025 r.
Akademia Zdrowia Izabela Łajs informuje, że rozpoczęła się rekrutacja do projektu Kobiety przyszłości – skierowanego do kobiet z województwa świętokrzyskiego, które chcą podnieść swoje kompetencje, wzmocnić potencjał zawodowy i zwiększyć swoje szanse na powrót lub wejście na rynek pracy.
Rekrutacja prowadzona jest w sposób otwarty, bezstronny i przejrzysty, z pełnym poszanowaniem zasad równości szans, niedyskryminacji oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są w Biurze Projektu w Kielcach oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej.
Kogo zapraszamy?
Do udziału mogą zgłaszać się kobiety, które spełniają kryteria określone w regulaminie rekrutacji, w tym m.in.:
– pozostają bez zatrudnienia,
– sprawują opiekę nad dzieckiem do 7 lat lub osobą potrzebującą wsparcia,
– zamieszkują na obszarze województwa świętokrzyskiego.
Co oferujemy?
Uczestniczki projektu otrzymają dostęp do kompleksowego wsparcia, m.in.:
– doradztwo zawodowe i psychologiczne,
– kursy i szkolenia zawodowe „szyte na miarę”,
– wsparcie w poszukiwaniu pracy,
– szkolenia ICT, warsztaty tematyczne i zajęcia prozdrowotne,
– zwrot kosztów dojazdu i opieki nad dzieckiem/osobą zależną (zgodnie z zasadami projektu).
Jak się zgłosić?
Formularze zgłoszeniowe można składać:
– osobiście w Biurze Projektu,
– elektronicznie,
– drogą pocztową lub kurierską.

Zasady rekrutacji
Rekrutacja prowadzona jest w oparciu o zasady bezstronności, jawności i przejrzystości, z poszanowaniem zasady równych szans, równości płci i niedyskryminacji. Zapewniamy dostępność dla osób z niepełnosprawnościami — wszystkie materiały i formularze będą dostępne w wersji papierowej i elektronicznej, dostosowanej do wymogów WCAG 2.1. Rekrutacja jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych kobiet, bez względu na rasę, pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność czy wiek. Zapewniamy pełny i sprawiedliwy udział każdej kandydatki.
Biuro projektu (miejsce składania dokumentów i informacji):
Biuro projektu „Kobiety przyszłości”
al. IX Wieków Kielc 8/24 25-516 Kielce
tel.: 721 704 647,
e-mail: kobietyprzyszlosci@akademia-zdrowia.pl
Możesz złożyć komplet dokumentów w jednym z trzech sposobów:
– osobiście w Biurze Projektu w Kielcach,
– zdalnie — formularz elektroniczny dostępny na stronie projektu,
– drogą pocztową lub kurierską (dla osób z ograniczonym dostępem).
Formularz rekrutacyjny jest dostępny w wersji papierowej i elektronicznej.
Kryteria dostępu (obowiązkowe)
Kandydatka spełnia kryteria dostępu, jeśli:
1. zamieszkuje na obszarze objętym wsparciem (miejsce zamieszkania musi być zadeklarowane we formularzu; prosimy o załączenie kserokopii 1. strony PIT lub innego dokumentu potwierdzającego adres),
2. sprawuje opiekę nad dzieckiem do 7. roku życia lub opiekuje się osobą wymagającą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu — powrót na rynek pracy po okresie sprawowania opieki (oświadczenie),
3. pozostaje bez zatrudnienia (potwierdzenie np. zaświadczeniem z PUP lub dokumentem ZUS).
Kryteria pierwszeństwa:
W procesie oceny przyznawane będą punkty dodatkowe:
1. Miejsce zamieszkania – tereny wiejskie: +15 pkt
2. Niskie kwalifikacje (samodzielne oświadczenie we wniosku): +10 pkt
3. Osoba z niepełnosprawnością (orzeczenie lub inny dokument potwierdzający stan zdrowia): +5 pkt
Proces rekrutacji:
1. Ocena formalna i merytoryczna — weryfikacja kryteriów dostępu i przyznanie punktów zgodnie z formularzem.
2. Tworzenie rankingu — lista uczestniczek powstaje na podstawie zebranych punktów. o W razie równej liczby punktów, o zakwalifikowaniu decyduje dłuższy okres pozostawania bez zatrudnienia.
3. Ogłoszenie wyników — rekrutacja odbywa się ciągle, wyniki ogłaszane są na bieżąco. Ostateczna lista osób zakwalifikowanych będzie dostępna w Biurze Projektu (informacje udzielane również telefonicznie). Przygotowana zostanie także lista rezerwowa (4 osoby), które zostaną zaproszone w przypadku rezygnacji zakwalifikowanych uczestniczek. W regulaminie rekrutacji zostaną zawarte informacje o prawie do odwołania. Wnioskodawca zapewnia informację zwrotną każdej kandydatce.
Dokumenty wymagane przy zgłoszeniu
– wypełniony formularz rekrutacyjny (wersja papierowa lub elektroniczna),
– dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów (np. zaświadczenie PUP/ZUS, orzeczenie o niepełnosprawności),
– dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania (np. kserokopia 1. strony PIT).
Po zakwalifikowaniu: Uczestniczki zostaną zaproszone do biura projektu w celu podpisania umowy oraz oświadczenia RODO.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie obowiązujący od 26.06.2024 r.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie – wersja archiwalna
Formularz rekrutacyjny do projektu – kolor

Biuro projektu „Kobiety przyszłości”
al. IX Wieków Kielc 8/24 25-516 Kielce
tel.: 721 704 647
e-mail: kobietyprzyszlosci@akademia-zdrowia.pl
